Dags för bokslut 2008...


Vi börjar med lite om dagens händelser, upp och vid 9 till B för en behövlig massage av kroppens alla små muskler, så skönt så skönt blir att boka en ny tid nästa veckan för att mjuka upp de små krabaterna. Därefter en sväng på Claes Olsson för lite reainköp och denna gång en Kodak digitalkamera på reapris, skivor för bränning av div musik, kabelsamlare, usbportar mm. Intog en lunch med A, S, S, S, T mfl på en av stans centrala ställen, en gott kyklingspett samt lax och potatisgratäng.

En tur till mor och far och träffade de små liven I och E som fick sina julklappar denna em istället för julafton då sjukdom störde julfirandet.

Nu på kneget och gör mig klar för detta skift och jag så i morgon dags fira ut detta för mig delvis trista år.

Dags för att göra bokslut för år 2008 ett för mig rätt så delvis trist och deprimerande år pga olika orsaker som kommit att följa mig på vandringen på livets väg. Så för att inte tråka ut er så säger jag så här ni kan läsa en del av detta i början på bloggen om det intresserar er. Kändes som en bra början men känner att man varit som i ett vakum efter alla händelser i livet. Då missar man det viktigaste nämligen sin kärleks signaler om saker och ting. Men samtidigt så är vi olika individer som visar och säger saker på olika sätt och ibland har man verkligen svårt förstå vad meningen i det hela är. En sommar med lite sol och värme tyvärr men klagar ändå inte då man inte har det så tufft som andra bloggare här inne. Och andra sidan så visst man har lärt sig mycket av denna motgång i livet som verkligen ger en syn på hur mycket man måste respektera andra indvider även om man känner olika. Hoppas det nu har gett nån annan också en bättre syn efter lite eftertänksamhet men en god jul vore på sin plats inte allt för stort åtagande känns det som, ja sen jag säger som Robert Gustavsson som Tony Rickardsson " ja jag är inte bitter " Och andra sidan så känns det rätt så lugnt just nu och detta stör mig inte på något sätt idag som det skulle ha gjort för en tid sedan. Saknaden finns där för även knoddarna gav ett spår i ens själ liksom övriga släkten.

Sen så är ju de personer i släkten som jag misst även dom lämnar ju ett saknadens spå efter sig, farbror, faster och mormor. Så julen kändes som lite trist då sjukdom gjorde att småttingarna inte kunde vara med och inte mostra som är sjuk åter igen.

Ja tillbaka till sommaren då var ju det dags att åter intaga sin roll på STG i S och vårda de i södra delarna av landet, alltid lika trevligt att komma ner till dessa underbara individer som verkligen visar att man tycker om mig som person och visar att man har respekt för mig och min kompetens. Hoppas att man åter vill se mig där nästa år så kanske man kan få byta ord med A över en java på något av stadens fik. Redan bokat in en hockeymatch i S i februari med en del av gänget ska bli trevligt.

Men jag hoppas och tror att 2009 kommer att bli ett bra mycket bättre år än detta som ni förstår av inlägget var ett bakslag totalt bakslag i vandringen på livets väg.
Nu börjar man finna lyckan i livet igen men visst en liten bit kvar till att glida upp på rätt sida av vägen. Visst finns en del som kommer att dra mig tillbaka men tror jag kommer att känna mig lugn även då och snabbt komma igen.
Vänner är a och o i dessa tider även de vänner man finner på nätet som förstår ens situation och ger en tips för att ro hem denna kamp mot ens inre. Mr X för sina goda tips om livets kval.



Även de träffar man haft med kuratorn och de böcker man läst igenom och även dom ger ju en del bra tips på kartkoordinaterna som ger rätt vägledning.
Släkten som även dom varit där då det som bäst behövs.
Nä nu säger vi må 2008 sluta och vi kan göra ett bra bokslut för att 2009, och då få igen alla styrka och energi så vadnringen ska bli så fridfull och så lite hinder ska mötas , visst hinder kommer alltid att följa en men kan inte bli sämre än det år som flutit förbi. Kommer att ikväll göra ett till inlägg innan vi i morgon gör det sista för detta år. Jag hoppas verkligen att ni hittar hit även nästa år för då blir det mer ljuvliga tankar och tycken i denna blog och inte så trista som man haft detta år. Men som sagt kommer igen ikväll med ett näst sista inlägg för detta år. Väl mött ikväll........


Mackan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0