Go kväll.....

" Omne ignotum pro magnifico est " om allt okänt gör man sig stora föreställningar om.....

Mm känna så sant det latinska uttrycket måste jag medge. Om man ser till sig själv så visst gör man sig en bild av det okända och det kan bli till så mycket tokigt som helst. Fast och andra sidan har jag i dessa jobbiga tider även lärt mig att som tidigare aldrig döma en individ pga olika situtioner som man möts i utan att försöka finna en väg in bakom skölden som kan finnas just i den situationen. För jag är en som tror att det flesta indivder har en sida som man kan mötas med värme i och få ett bra samtal. Na låter kanske som gallimattias detta men någon som undrar så skriv ett inlägg så kan jag svara lite mer djupgående.
Sen så visst ikväll så har tanken kommit en saknad men känner ändå ett lugn inombords och mycket är väl så här att julen närmar sig och då ska man vara tillsammans för att njuta varandras sällskap och äta gott, ge varandra värme i vintermörkret, kanske ge en julklapp till nära och kära. Visst det kom en tanke av saknad men som jag vet så är jag inte en knäppis då sånt här kan sitta i en längre tid. Men på fredag dags att träffa S och få prata av sig igen en del tankar som funnits där inne och var jag står idag. Och ja jag känner ett lugn idag som jag inte har gjort på länge och det känns helt ljuvligt kan jag säga. Fast jag vet att det ännu är en bit kvar att gå innan man kan säga att man mår hundra. Det får ta den tid det tar även om vår vandring på livets väg är kort. Måste få ta tid då man annars kanske skulle gå en mycket sämre väg till mötes som många andra där ute i världen gör dagligen. Och jag har en hel del individer där ute och tacka för att man känner som man gör och jag är väldigt tacksam att jag får den uppskattning och hjälp av dessa som jag fått. Värmen gör otroligt mycket i ens sargade själ dessa stunder. Även Mr X ska ha en eloge för lyssnadet och sin goda vilja till tips som han gett. Ja ännu så håller jag mig lugn med julhälsningar men det kommer inom kort till alla er.

En undran är ju efter att jag ikväll tagit del av nyheterna om den äldre kvinnan på ett servichus som legat död i 6 veckor vad man tror. Är det så samhället är på väg att ändras att man mer och mer håller sig för sig själv pga olika orsaker och att man släpper kontakten för långt från personalens sida att man inte ens kan titta in och säga hej för att kolla om allt står rätt till. Även om en person sagt ifrån sig hjälp så borde väl ändå någon förbarma sig och visa lite värme. För går vi denna väg så blir nog våran ålderdom inte rolig. Men visst jag tror nog man förstår att man borde ha gjort på annat sätt då man vet utgången av denna individs sista tid i livet, finns nog många som idag mår dåligt över detta det förstår jag mycket väl. Är nog kanske en rädsla man har att sista gäspningen ska leda till att måsta ligga och hittas först efter en tid efter det att gäspningen togs. Vad vet jag men vill nog sluta på ett mer mänskligt sätt än så. Hoppas verkligen att samhället tar tag i denna problematik men den är stor och svår och kan den brytas???

Vad har jag tagit mig till idag då? Jo en sväng till Telia och fixat med mobilen igen få igång GPSèn och lite annat. Till B och följt fader o T till affärn och shoppat lite, käka lunch med honom. Sedan till kneget för möte med C och R om vårat jobb med ps och vilket förhållningsätt vi ser att dom har vid en händelse samma möjlighet som N har då vi knegar.
Sedan en sväng ut i vintermörkret och knegat en sväng.
Nu en sväng till datorn och skriva inlägg innan man ska vila lite. Kneget kan ta på en del faktiskt men just nu lugnt. Hoppas man får vara ifred inatt nu så man orkar med morgondagen.
Då är det mycket på gång igen.

Sov gott alla vänliga själar där ute och ni som tar er tid att finna lite tidsfördriv på denna sida. Ikväll så tar vi en låt med en individ som allt för tidigt fann en felaktig väg i livet men en otrolig människa då det gäller fånga människans lyssnande elle finns nog ett bättre ord men det kommer jag inte på just nu(gäsp). Väl mött i morgon.


http://www.youtube.com/watch?v=_kSdTPigq60

Mackan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0