Hejsan alla där ute.....

 

God afton ni alla där ute i cybervärlden som i dessa dagar planerar julen till fullo och me allt som följer me de.

Idag så är jag rätt utpumpad, sovit dåligt pga av en viss orsak som nu är på väg att lösa sig radikalt. Fast även jobbet höll en vaken till viss del. Varit en hel del detta skift, skönt vara hemma nu o vila upp sig innan nästa sväng. Även årets julfest, käkade lite gott o lite sång som brukligt är innan man fick den årliga julklappen av chefen och rådgivaren. En klapp som ska komma väl till pass under det nya året. Tjuvöppnade faktiskt då jag redan förstod vad det var.

Ikväll så har jag just läst nyheterna för denna dag och finner en del matnyttigt inför julen. Men även det dagliga med indivdens trakiska livsöden som nu innefattar mest rättegången mot tyskan som man anser hindrat de 2 små barnen i Arboga till fortsatt liv i denna värld. Tänk vad dessa rättegångar kostar samhället i både lidande och skattekronor. Vi kan även se hur man är i valet och kvalet att överklaga Qvicks tid av frihetsberövande där han nu tagit tillbaka en del av de brott han sitter för. Efter att man själv vittnat och kommit rättsystemet när inpå då man vittnat som målsman och vittne till brott så känns det som om tiden innan man kommer till ett beslut borde kunna kortas ner. Och kostnaden för dessa advokater kunna minskas. Visst man ska få en rättvis rättegång men får vi det idag? nja i vissa fall är jag tveksam då vissa klara sig då ex vittnen undviker att närvara pga hot om våld av gärningsman o dennes anhang i vissa fall, då bör man kunna få vittna anonymt. Nä nu fabulerar jag en del pga trötthet. Återkommer i morgon då med nytt inlägg och nya rader av tankar och tycken. Väl mött ni alla där ute take care.

Mackan 

  
















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0