Kvällens inlägg.....

 

Ikväll så blev det en kväll hemma i lugnet med att dola på med lite musik och film. Lite hockey på tv`n men inte var det någe vidare till match så det får bli lite mer musiksökning innan det är dags för kudden. I morgon ett dagpass och sen väntar helgen.
Och sakta men säkert så är detta år snart slut, då dags för ett bokslut av detta år.
Ja både med och motgång men mest motgång känns det som om man haft i livet. Nu så vänder det och man dras upp mot nya fina år som väntar vad man önskar. Finns säkert saker som sker i ens närhet som kommer att göra att tankar poppar upp och man minns det som varit. Men idag så har jag ändå bättre att stå på än tidigare i år då det var som värst. Så nu kan jag ta motgångarna på ett bättre sätt och tänka mig in i ett lugnare förhållningssätt. Väntar med spänning på vad som komma skall nästa år hoppas verkligen att man får uppleva värmen igen och se kanske man kan finna vännen i livet rätt var det är.

Nyheter ja åter till svenskt rättsväsende och lagar, känner verkligen att våra folkvalda måste göra något åt detta sega maskineri som verkar gå på ångkraft ännu. Att mord preskriberas efter ett antal år är för mig ofattbart. Har varit i ropet länge men händer det något? Känns som om man låter livet gå sin lilla gång så glöms det bort. Ja ja jag kan själv inte göra något eller jo kanske bli politiker men det betackar jag mig för. Är inget för mig även om jag tror man skulle kunna tjäna sig en extra slant men då ska man ha talets gåva. Men en ska vet jag det är att till nästa val då ska jag ha en annan strategi i valet och kvalet om vem som ska få min röst. För somm jag sagt tidigare vår vän Beatrice där finner jag inte en som gör vad hon ska i denna fråga eller?
Sen finner jag olust i det som håller på att utväcklas även här i Sverige vad gäller upplopp. Tänker på det som sker i Malmö och Rosengård. En moske som stängts och Rosengård måste brinna pga detta, ungdomar slåss med polisen och man skickar raketer efter räddningstjänsten som bara vill göra sitt jobb med att släcka bränder. Vart är vårt samhälle egentligen på väg? Vad beror detta hat på är det vårt eget fel eller finns det andra krafter som lurar där bak och ger lågan eld? Ja ibland så undrar man verkligen om det är så fridfullt jämnt runt denna fråga som man får akta sig för att uttala något negativt om. För i fel händer då brister lågan ut till ett hav av eldslågor som kan sveda till ganska så rejält. Då man ser på hur världen har utvecklats i takt med det som skedde 11 sep. Oroande är det men inte att det är något jag tänker på minut för minut. Dock ett ämne jag kände jag ville få ner i detta forum denna afton. Svar på frågan vad som ska göras kan inte ens jag svara på, då inte ens våra folkvalda kan så.   En svår fråga verkligen...

Åter till livet här hemma, snart dags nanna känner jag och få krafter till morgondagen då mer kneg väntar. Dock ett dagpass, en dag med kneg till Ssö kanske vi ser ju.  Så får vi se vad kvällen har i sin rockärm vad vet jag vad vet jag..

Hoppas alla haft en bra dag och åter mött i morgon kväll framför skärmen.   



http://www.youtube.com/watch?v=gmDWvGKLzBE

Mackan


 


  









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0