Olika meningar om hur man gör.....


Ja denna annandagen är över för denna gång. Började med ett besök hos mor och far för att käka lunch och lämna present till moder. Blev en talbok en deckare av en för mig okänd författare.
Därefter upp på stan fixade en grej innan hockeyn började. En allt för dålig insats denna em av dett lag. Men en upplevelse som gjorde mig väldigt irriterad på en viss person som kom i min väg för att utverka mitt uppdrag.
Man kan alltid ha olika meningar hur man gör i en viss situation, men en viss kategori individer nu inte alla utan säkert en promille av dessa högre upsatta i samhället. Som ska bota kan bete sig på ett för mig väldigt respektlös sätt inte se att denna individ kan mer än vad hon tror, en individ som skulle sätta sig ner och läsa betendevetenskap för att inse att man kan vara mer ödmjuk i sin framställan av vissa aktiviteter. Och att se ner på sina undersåtar är för mig i dessa dagar ett bra bevis att denna individ skulle få en dag eller två på skolbänken och lära sig förhållningsätt i mötet med sina kunder och undersåtar. Sen är man i en organisation som har ett visst sätt att jobba ska man inte komma och armbåga sig fram och försöka lägga in egna värderingar om hur saker och ting ska skötas. Då lyssnar man på de som är inne i organisationen och följer deras sätt att jobba även om det kan vara en aning konstigt i dennes ögon.
Respektlöshet är och kan bli så förnedrande i vissa situationer så det är för mig otänkbart i det yrke jag har, tyvärr så finns det allt för många som i den högre skolan kommer in på höga betyg, inte på sitt sätt att bemöta andra människor i en svår situation eller uföra de praktiska åtaganden denna tjänst innebär.För ett högt betyg är inte en garanti att denne individ klarar av sitt ämbete med att leda och fördela, ge information i en svår situation eller kunna snabbt avfärda en snar uppkommen händelse som kan försänka individen i en svår sitution.
Kommer i morgon att ta kontakt med den som ska vara ledande och fanns på plats men gav för mig riktig information till den indivd som det gällde. Förklara min syn på den andre och vad som den egentligen har i denna organisation att göra. Eller är det en person som tar för sig saker som inte är godkända, då måste något göras. 
Avslutade en sväng hos Å och P fikade en sväng och därefter till S och fixade en grej innan man tog tag i lugnets vrå i lyan. 
Önskar alla en goder natt och väl mött i morgon..

Mackan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0