Söndag snön yr där ute och nordan visslar runt knuten......

Rätt skönt sitta inne då vädret inte är det bästa där ute. Det får mig direkt att ifrågasätta om det är rätt att tillåta dessa stora långtradare att fara fram på vägarna och skapa kaos då de får sladd och åker av vägen eller lägger sig på. Tycker att man kunder sätta ett stopp tills snöovädret lagt sig. Snörök och en massa irritation skapas då det är tjockt där ute på vägarna och olyckorna ökar. Fast det gäller ju även Svensson att hålla sig lugn i detta väder. Men att man som chaffis på långtradare får ett krav på sig att vid en viss nederbörd som ikväll stanna till och stå tills ovädret bedarrat. För i längden skulle det nog kunna ge mycket för säkerheten där ute. Vägverket har mycket att göra i denna fråga anser jag även om den kan tyckas banal så vore det önskvärt en kväll som denna att få bort stora tunga fordon förutom plog, kollektivtrafik och de som räddar liv och släcker bränder.

Nog om detta, varit en sväng till Ssö på kneg men åter och just nu lugnt i stormen. Blir nog inte många knop denna natt hoppas jag. I morgon så ska jag hoppas jag hinna lite som kommer i morgondagens inlägg. Och inte fick jag träffa tomten idag heller:( *L* Skyltsöndag känns för tidigt för mig detta. Tänk 1 månad till julafton inte klokt vad tiden har runnit iväg för mig, dig, oss och alla övriga runt om i detta nu. Önskar en god natt och väl mött i morgon.

Mackan

http://se.youtube.com/watch?v=F8BH4M9V1N8

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0