4 oktober

Ja vad har man för människosyn egentligen. Vad fick mig tänka på det? Tankarn som kom ikväll gjorde att detta ämne kom upp. vad har vi för krav och normer här i livet som styr vår uppfattning om hur våra medmänniskor bör vara och agera. Ger oss ett sammanhang om det som sker runt om oss. Det styr oss också i våra vardagliga reaktioner och handlingar. Varför blir det då så fel i reltioner som bryts upp och någon far illa? Varför kan man inte söka svar tillsammans och göra på ett bra sätt. Vad gör en människa god /ond?Självisk/osjälvisk?Aktiv eller passiv som människa och vad ger det för olika syn på livet?

Då alla som känner mig vet att jag inte gör en fluga förnär så blir man ju så frågandes varför man får tanken att man är så oönskad. Vad har den personen för människosyn /erfarenheter som gör att den bilden tornar upp sig i fjärran och ger ett mörkt moln över den andre som gör att personen har svårt vara i någons närhet? Jag hoppas att den tanken är felaktig på tok felaktig annars så har man ju svårt att förstå sig själv. Eller är det någon avsikt med det påståendet?? Ja svårt att förstå alltid om man inte pratar ut.

Skulle man kunna inneha detta arbete som sj om nu man är så mörk person som tanken gett nä jag tror att det skulle skina igenom efter en tid. Förr eller senare kommer saker fram till sin spets hos oss alla om man nu har någon mörk sida. Nej krisens start gjorde handlandet där efter och det säger även kunnigt folk och vänner vilket gör att tanken på varför blir så jobbig.Är rak med vad jag gör och gjort men visst vi har alla vår olika syn på saker och ting. Varför blir det då en sådan avslutning på en relation som nog gör även ont i den andres själ? Varför springa så fort iväg stress?? Ja frågorna är många.............


God natt bloggen


Mackan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0