"Brevis esse laboro, obscurus fio"


Jag försöker vara kortfattad och blir obegriplig ja kanske ligger en sanning i det latinska spörsmålet. Men jag söker concordia cum veritate....... komma i harmoni med sanningen... och som sagt är inte så lätt alla gånger detta. Dock åter efter att jag börjat läsa en bok Meditation på 5 minuter av Eric Harrisson så känns det ikväll lugnt i själen. Dock visst tankar finns men tar inte lika hårt på energin som tidigare idag. Åter en kväll på arbete och varför skriver jag då blogg här? Ja en del i min plan att komma tillbaka till harmonin i livet som funnits där för nu ett bra tag sedan. Det är lugnt just nu så ingen blir lidande av att jag sitter här.

Fick samtal av en go gammal kompis från Götet idag nu då man på volvo varslar om uppsägningar för några tusen personer. Oron över vad som kommer finns där hos S och oroad över att klara sig kvar i huset med ungarna. Jag avundas inte någon den situationen heller. Allt kan falla då man får gå från ett så där bra betalt jobb till att få hjälp av skyddsnäten som finns. Skola då ja kanske vore någe men då är det ju detta med att läsa upp gymnasiekompentensen. Var inte ett alternativ vad jag förstod. Trevligt höra av S och hur dom har det i södra delarna av landet.

Errare humanum Est kvällens citat!


http://www.youtube.com/watch?v=QRrU-tG9uZw

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0