Dags gå hem......



Snart dags gå hem efter lite kneg. En dag med både lugn och lite trista tankar som bubblar. Mötte en individ som hade en strörre kris än mig och en helt normal individ som nu krisar väldigt mycket som jag sett som väldigt lugn o sansad. Då tänker man skulle det vara möjligt komma i det läget? Tabletter är inget alternativ men dock mår man dåligt kan alla få en sån kris att man tar dessa tabletter som ska få en på fötter i syfte att få mer hjälp och kanske lite lugn och ro i själen. Tänk vad många som man möter som verkligen man inte tror krisar men helt mänskligt. Dock väljer många vända ryggen åt av rädsla för kriser istället för att visa fram handen och lyssna. För lyssnandet  är viktigt i dessa lägen och även då i relationen. Men det behöver inte bli jobbigt att separera om man ger lite mer av sin egen tid till att lyssna och prata. Den tiden har man verkligen och den tiden bör man lägga ner känner jag som nu är i krisen. Fast och andra sidan så finns det erfarenheter och egna sätt att bearbeta som gör att man visar avvog inställning till vad motparten så önskar. Visst så är det men tänk vad mycket ett litet samtal kan göra istället för att känna att man redan har gjort sitt. Tänk vad mycket det kan göra för självkänslan hos den andre att få den chansen till ett samtal och förstå hela situationen.
Nä nu ska det mailas lite bilder till RT efter R i lördags.

Ja denna låt påminner mig om helgen då vi skulle dragit till fjälls, hade tagit ut semester märkte jag idag så hade haft en lång helg men men..........

http://www.youtube.com/watch?v=0X7RyGBq2E8

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0