En lista till som jag tog från en ja kan säga god vän!

För det är så det känns att denna individ är en god vän idag börjar då känns så, som jag pratar med om allt och lite till. Så därför så tog ja en lista från honom i gengälld för den förra!:)

Vilken bok läste du senast?
- Varför mår vi så dåligt när vi har det så bra? Skriven av Nisse Simonsson.

Är det övervägande kvinnliga eller manliga författare i din bokhylla?
-Är nog männen som står för det flesta böckerna här i hyllan.

När du läser en bok, räknar du ner hur många sidor som är kvar eller tänker du "nu har jag en fjärdedel kvar", "en tredjedel", "hurra bara hälften kvar"
- kollar hur många sidor som är kvar ungefär.

Hur väljer du böcker du vill läsa?

- Väljer utifrån det intresse som jag i detta ögonblick har. Just nu mycket pykologi.

När blir en bok för lång?
- Då det tar för lång tid att komma in i handlingen.

Läser du lika gärna på engelska som på svenska?
- Läser helst svensk men skulle jag finna en intressant bok på annat språk så ja gärna.
   Dock inte danska böcker !

Vilken bok blev du senast berörd av?
- Fri från depression med kost,motion och sömn. Helena Kubicek har skrivit denna bok.
- Utan en tanke av Lotta Thell som beskriver livet i knarkträsket, en verklighetsskildring.

Kan du lämna en bok som du tycker är tråkig?
- Jo nä kan inte komma på någon som är såå tråkig att den bör skrivas ner, alltid någon som
   tycker annorlunda

Vilken bok lämnade du senast?
- Inte någon som jag lämnat vad jag vet alltid läst ut tråcklat mig igenom.

Vilken genre är överrepresenterad i din bokhylla/lånar du ofta?
- Det mesta är då i genre deckare, psykologi, anatomi, sport mfl.

Rekommendera fem författare!

1. Lotta Thell
2. Michael Moore
3. Björn Ranelid
4. Nisse Simonsson
5. Carl-Johan Vallgren

Rekommendera fem böcker.

1. Utan en tanke av Lotta Thell.
2. Korkade vita män av Michael Moore.
3. Lycka på jobbet av Dalai Lama.
4. Solstorm av Åsa Larsson.
5. Den vidunderliga kärlekens historia av Carl-Johan Vallgren.

Återkommer senare ikväll med reflektioner över dagen som har varit. Och vad för tankar jag fått att komma ut efter samtal med k denna fm. Väl mött !

Mackan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0