Fredagkväll

Ja en kväll där man sitter nu och skriver lite i bloggen. Lite städa under kvällen har det blivit sedan en sväng ner till Koffiein på Tjärhovsgatan. En snabbkopp med S,Å,H samt familjen N som dök upp när jag åkte hem. Blev för orolig i kroppen.

Abstinens i kroppen tror jag det heter, känner det då jag försöker sluta snusa. Går inge vidare men ska göra mitt bästa. Är nog inte bästa tiden att sluta med denna ohälsosamma ingridiens i livet. Började en dag 1988 då man ryckt in i det militära. Grupptrycket + raster lite nu och då gjorde att man började knapra lössnus. Ett uppehåll på 1 år i slutet av 90-talet för att sedan ta upp denna kostsamma attribut i livet. Nä nu får det vara nog. Dock tror jag bestämt att det kan ta några veckor till innan man fixar detta. Pö om pö minska ner för att helt vara utan tror jag blir min plan för att slippa detta gift som ställt till en del i kroppen. Hiatusbråck har det bla gett vilket innebär att den övre magmunnen inte sluter tätt, ger samma symtom som gastrit vilket är magkatarr. Sura uppstötningar mm mm. Dock rätt lugnt nu och sista gastroscopin visade att det var lugnt och hellre bättre nu än tidigare enligt Dr.

Ett annat problem det nog med stor säkerhet skapat är att känna lukt och smak, vilket sista åren varit lite av ett problem. För känner man inte lukten av ex en parfym så till slut så glömmer man bort lite att ge komplimanger för god lukt eller säga vilken god mat du lagat.Så känns det att det har varit. Nu så är det vissa smaker och lukter som jag inte känner vissa känner jag väl. Känns lite som ett handikapp.............. men snart så kanske man kan känna av alla lukter och smaker igen.

Lite musik inför kvällen har flaxat genom cyberrymden och ja tänk vad musiken kan ge ro samtidigt som den upplivar gamla minnen både på gott och ont.


http://www.youtube.com/watch?v=4TvvYbBT06k


Goder natt alla


Mackan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0