Kommunikation



Kommunikation i alla lägen är livsviktigt för att få insikt i vad som är problemet. Natten har gjort att jag tänkt mycket på hur viktig denna del i konversationen är. Visst har brustit vid några tillfällen men det gör ju inte mig till någon med sämre förmåga att kommunicera. Och som alla säger man är 2 i detta spel. Då vore det också på sin plats att man inte drar på frågor utan är rak och tydlig. Ibland så faller pusselbitarna på plats i tidigt eller för sent skeede i situationen. Då kanske man får ge lite tid för att finna tillbaka till denna raka kommunikation utan att döma till att vara för tyst så att den andre inte ska tro något som sätter sina spår. Tyvärr så är nog våra hjärnor lite konstuerade så att ibland gör det så ont då man inte kan finna rätt nyckel till det inre universum som präglar en individ. Rätt nyckel hade jag men tappade nog bort den en tid för jobbiga tankar som jag ej delade med mig i den grad jag borde. Rädslan fanns att skrämma bort dock vart följden den motsatta. Önskar vi kunde kommunicera över en kopp någon gång i framtiden..........

Just nu fick jag ett samtal från DrJ om proverna och vad säger dom jo finns en brist i mitt inre som kan förklara det som kändes jobbigt hos M i slutet vilket jag gärna skulle vilja dela med mig för att få förstående till problematiken. Ska dock inte göra i detta nu me kanske någon gång i framtiden man kan få möjlighet till detta om slumpen vill.

Dags att tvätta gaddarna klä på sig lite tyg och dra ut i fredagsregnet en stund få se vad det bjuds på denna dag. Luncha med grabbarna. Vad kvällen ger har jag inga planer på nu tyvärr. Läsa och kanske besök hos kompisar.

Väl mött
Mackan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0