Kvällen kommer med väta och mörker.......

A dato

Hemkommen från A efter att ha beskådat en match som inte gick vägen. Bra P i målet men backarna var inte på topp. Vi får ta L på lördag. Trevligt I ville följa och se matchen i G även om det vart en match av det sämre slaget. Fast spelet kändes bättre än förra mot T.

Så är det ödet eller finns ödet överhuvudtaget och styr det som händer sker i livet i mitt liv i andras liv? Eller är det bara slumpen som avgör i samspel med inre och yttre faktorer och vad ens tankar säger att det är vad som sker i livet. Varför drabbades jag just då och i denna fas av livet av denna jobbiga kris. Kunde slumpen inte göra eller ödet att man fick sprida ut de jobbiga bitarna som man hade kunnat hämta sig bättre?!Eller är det mening med det som sker just nu med mig och på det sätt man reagerat mot M och det sätt hon reagerat mot mig? Eller säger ödet något då man springer på varann hela tiden eller är det slumpen som avgör jo det tror jag mer på. För i en liten stad så är det svårt att inte göra det. Önskar dock att ödet skulle säga vad som är på gång, men det är ju att fabulera och önska på tok för mycket. Lika mycket som att önska sig en vinst på 500000:- på trissen. Är nog så att i regel är det slumpen och ens egna sätt att tänka, bearbeta, reagera som styr hur man får ihop dessa bitar till en helhet, för att få rätsida med tankarna och kunna gå vidare. Tänker tillbaka till då man var liten och mycket med runt Gud och vår herre Jesus fanns i mina tankar kan dessa väsen styra oss. Nja vet inte idag var riktigt jag står i den frågan kanske eller så kanske inte,  just nu vet jag inte om jag skulle tro att dessa väsen styr i universum och vad som händer och sker. Är osäker på om något styr oss annat än slumpen men som sagt kan vara något där ute som har med vår uppkomst och styr vårt öde? Men då vore det väl bra sprida ut det som är och känns jobbigt lite mer och inte allt på en gång! Dock slumpen som gjorde detta säkerligen men då önskar man ju även att man får lite medkänsla i detta på något sätt och vis. Fast då kommer slumpen in o säger på detta sätt så bearbetas detta av denna individ ja då får jag nog respektera det. Och andra sidan så önskar jag även respekt mot mig och hur jag mår och känner just nu idag, önskar slumpen gjorde att det kom ett hej hur mår du någon dag så man kan få saker och ting ur vägen. Även om man går vidare olika vägar så kan man väl ändå ha en vänskap om relationen i sig inte varit till ondo?? Nä nu är man i tankar igen men måste bara u med detta ur glaskupan så den inte brister. Och det jag vet det kommer ni också få vetskap om inom kort. Men det jag vet just nu är att snart så är det skaka ur kudden och sedan söka sig till sömnens förlovade land. Svårt i dessa tider men det ska gå. Prio ett här framöver det är mitt inres självläkning och finna självkänslan som kan ta upp självförtroendet till ett normalt jag, som kan få må bra och inte gråta och slippa dessa jobbiga tankegångar. Tänka mer konstruktivt och mer ödmjukt än sista veckorna då kommer jag nog kunna finna rätt väg till välmåendet.

http://www.youtube.com/watch?v=FX--7gFHkU0

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0