Långa ledningar....

" Do ut des " - jag ger för att du ska ge...

För att komma i kontakt med hälsocentral i denna stad så ska man i sin tur ringa ett telfonnummer som är i en annan närliggande stad hmm konstigt att man ska gör det så omständigt?! Vad är kostnaden för denna service som görs om och vad vinner man på detta då tro?! I 3 dagar nu så har jag försökt kontakta en sköterska men till min förvåning så gäller detta nummer alla ärenden. Att ett provsvar ska vara så svårt att få veta. Men men man lär sig varje gång något nytt om denna förvirrade organisation som heter landstinget.

Klockan är nu 18:55 och nu är det dock klart med detta provsvar. Klockan 17 så fick jag samtalet jag väntat på. Blir nu att invänta en remiss från en endokrinolog som är en expert på vad hormoner kan göra med ens inre. Då får vi se vad som kan tänkas ske med mig inom kort. Dock skönt att detta är igång och börjar kunna se på andra delmål på vägen fram till god hälsa och själ. Även hunnit träna en stund innan man började kneget och det känns som en lättnad att i morgon kunna få känna lite träningsvärk åter igen.
Återkommer senare under kvällen nu till viktigare göromål.

Mackan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0