Måndag

Ab igne ignem

Inte tack för korten eller svar av mail och andra sidan inget jag förväntade mig som saker och ting har utvecklats. Trots det kan jag inte få ur mig hur mycket ett litet tack är värt idag inom alla fronter. Tänk om man finge veta vad som rör sig inom denna kvinnliga tankekälla varför det känns så jobbigt att få oss att samtala en stund? Mest troligt kommer jag aldrig att få veta och det känns väldigt frustrerande just nu. Då med tanke på det bakslag som blev i helgen. Som vuxen har vi alla ett ansvar genemot våra medmännsikor runt om. Vara ärliga och raka i vad vill kan vet ska och bör göra då en relation tar slut. Allt för att slippa att någon går ner sig så mycket att det kan bli till en plåga. Visst hjälp finns men tänk vad man har i bagaget så kanske man kan få lite andrum innan man släpper en bomb. För alla har inte samma fallskärm som gör att man faller lugnt och stilla utan vissa personer faller tungt vilket gör att risken för något som blir otrevligt ökar. Bara att se ut i samhället hur våra medmänniskor mår, inte är det riktigt bra inte.
Var och varannan vecka så träffar man någon i kris på ett eller annat sätt ofta är det en relation som i grunden gjort att krisen utlösts. Våra unga lider där ute och vad söker dom jo samtalet med våra vuxna som man ofta inte får vilket leder till kanske prova en drog. Eller man finner inte livsgnistan på samma sätt och försöker via tabletter få uppmärksamhet till att någon ska bry sig om dom. Och kan inte vuxna samtala i sina relationer ja då tror jag även att man missar en del av våra unga som söker en trygghet.
Nä önskar att världen såg annorlunda ut mer kärlek och mer respekt kanske bara trams detta men jag tror faktiskt många skulle må bra av att inte springa iväg för fort utan stanna upp och tänka till och prata ut innan man släpper denna bomb eller rent av så kan ju faktiskt saker och ting ändras bara man vågar prata. Visst vissa klarar ej av men för mig så vore det väldigt skönt få slappa av o sitta i lugn o ro och prata ut även om man inte blir tillsammans igen. Det är inte mycket begärt efter allt känns det som eller? För nån går där ute med en tanke/inställning som känns jobbig då tankarna tror att på det sättet är det. Fast av erfarenhet så känns det ändå som att vissa tankar hos nån som skulle behöva komma ut fast rädd för hur man reagerar igen. Ja men finns inga genvägar då tar man det och slipper sen fundera över hur man är. För min krisreaktion är inte normal i dina ögon men väl ändock en normal reaktion på något som känns jobbigt. Nu så vart det med tårar och önskan att få prata mycket och kanske du hade förstått bättre varför jag inte har förstått dig och inte förstår det du vill ha sagt.
Nä nu måste jag söka fler vägar att få tankarna på gott humör och inte grubbla men vad ska man göra då hela tiden M dyker upp runt om en i alla format?!

Då dags fara till B och hämta bilen för att byta till vinterdäcken.......

13.00 start av utbildning av ett nytt datasystem. Mm S ska dit på onsdag och göra en grej på detta.

Mackan

http://www.youtube.com/watch?v=5cGvzApDZKI

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0