Nej inte min dag


Auri sacra fames

Vaknade och hade ja kan det vara panikångest. Tog några djupa andetag och började skriva. Ett mail till en person och gav några inlägg från bloggen. Verkligen otänkt, ologiskt och ja nu är det så att det är nog inte mer något tal om att kunna prata. I så fall vore nog ett svar redan inlämnat för sändning. Fast varför gör man en sådant oförståndigt infall ja om man inte är i fas med sin självkänsla har dåligt självförtroende vilket nu är ett faktum. Men sen har inte varit lätt då M finns med i m och annat man springer på lite här och var vilket då ger en tankar då man inte kan få delge sina tankar på ett lyssnande sätt.
Har ett stort ansvar själv att ta tag i detta det har jag gjort det gör jag men som sagt det kommer bakslag som idag i morse då en logiska tankesätt inte följer med och man gör en oförstående handling vilket för med sig konsekvenser senare i livet. Och andra sidan konsekvenser kommer av utav att man gör handlingar som alltid inte är tänkt att bli på det sätt dom blir dom man inte har tanken klar varför man gör dom. Pga av sina egna tankar och vad man själv går igenom, försöker finna svar som man ändå inte skulle finna då den andre har sitt sätt att vara och bearbeta. Ja varför just idag och just nu skulle denna handling ske? Varför inte om 3 v då man fått mer distans till detta. Eller varför ska det just ske överhuvudtaget. Jo för att man sitter i båten och guppar fram på ytan och bottenpluggen hålls fast av stortån. Vattnet läker sakta in och man öser ur för att komma sig fram en bit på väg. det fyller dock på sig igen och man tappar farten. Då jag vet det jag vet då vet jag att den som verkligen vet vet mer än det jag fick veta. Respektera varann och berätta vad man vet och tycker så vet man mer hur man vet att komma vidare i livet. I denna lilla stad så vet många mer än vad jag vet och berättar vad dom vet vilket gör att jag vet något som du inte vet att jag vet. Vilket känns som en följd av en rad händelser och konsekvenser som följer varandra som har lett till där man står idag då det känns som man inget vet. Den dagen jag vet hur ens självkänsla mår den dagen önskar jag vore här redan idag så man fick fas på sitt normala tillstånd. Vad är då ens normala tillstånd då? Jo en ganska så glad och sprallig kille som är naturligt snäll och normalbegåvad, gillar tokiga upptåg med vänner och andra, skriva verser, matlagning,  hockey samt naturen. Känns som evigheter sen man kände sig så men som sagt sitter i båten och en dag är den andra inte lik. Fast just idag önskade jag man hade fått en god morgon och inte skickat detta försmädliga mail. Inte denna dag utan någon annan hade gärna detta bakslag fått komma. Nu är det här och sitta och skriva och sen lite meditation kanske kan lugna av detta. Hoppas verkligen inte det tas på fel sätt detta nu vill verkligen inte det men måste nog tänka att så blir fallet. Det är så synd man inte kan ge varann en stund av lyssnanden för mycket dras till sin spets då man inte kan veta det man inte fått veta att man ska veta och ska visa att man vet. Nu en stunds meditation.....

http://www.youtube.com/watch?v=b0DfZwqD9j4

http://www.youtube.com/watch?v=hk65zzUjI9A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0