Ny dagstidning vid matbordet!

En ny modern tidning vid matbordet ja det känns nästan så efter att man tagit del av den nya utformningen av våran dagstidning N. Tabloidformat heter det visst enligt M. Namnet N helt klart då hela bygden tilltalar denna tidning vid det namnet. Storleksmässigt så helt underbar vid bordet, behöver kanske inte trängas som vid den gamla utgåvan. Bilderna där fler är i färg som gör det intressantare att läsa. Formgivningen ett nytänkande. Vad jag kan sakna är en petitess i sammanhanget den blå färgen på framsidan har för mig alltid varit N liknar kanske våran andra tidningen för mycket i den färgen eller? Rubrikerna lokalt och inrikes o den desigen har också tagit sig, storleken på texten ja i min ålder har läsbågarna tagits på så det är klart godkänt. Sen visst kanske man hittar små infallsvinklar på något man skulle kunna ändra men det får vi ta upp vid ett senare tillfälle. Men som sagt i det stora hela tror jag denna utformning tillfaller gammal som ung i denna lilla stad. Även hemsidan har fått en upptoning och det blir bra.......
 Nu så är det att läsa och få en bra uppfattning om denna tidnings ideer och framgångsarbete i lågkonjukturens dagar.
Lycka till N

Mackan


http://www.youtube.com/watch?v=qXH13skpsNo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0