Onsdag det är kväll och kaffet har kallnat.

Cui bono

Har haft en lugn dag åter igen, känns bra att man kan ha ett lugnt inre efter allt som varit sista veckorna. Men bakslag kommer det är jag väl medveten om. Bara synd man inte kunnat få en bra utskolning av denna relation och därför måsta grubbla så mycket. Nu måste jag finna andra vägar att få komma igen o komma till insikt om mig själv och vad som kan vara problem i att få en relation att funka i framtiden. Vet att jag kommer ha mer energi och vara i fas med livet. Nåväl visst en dag så är jag tillbaka och jag hoppas man kan få sig en bra återkomst in i verkligheten. Vad menar jag med det då ja komma igen som den man en gång var och inte den ledsna gråtmilda typ man är i detta nu. Visst vissa dagar bättre än andra men finna självkänslan och få självförtroendet åter så man kan föra sig normalt igen. Träffa andra och få en bra plats här i livet. Vad jag känner så måste jag ändå säga en ryggsäck är jag inte utan man har tappat en hel del energi och fokus på livet av allt det som hänt sista året och då missat funderingar och önskan mm mm mm från dig. Visst önskar man kunde vrida tillbaka klockan och få visa detta men tyvärr funkar inte idag i detta universum. Kom igen i Stockholm men föll rakskt ner igen långt under ytan och det är något jag behvöver jobba med och gör för fullt för att finna vägen tillbaka till självkänsla och ett bättre självförtroende. Även fast man gör slut så önskar jag att man kunde ändå föra en konversation på ett något finare sätt. Fast vi har alla våra sidor att bearbeta och ibland kanske man kommer till insikt att kanske bättre göra så här istället så en kontakt tas senare i livet. Någon varulv i fårakläder jag *L* nä det är jag rent inte, reagerat på krisen som blev riktigt aktiv för en tid sedan och har normal reaktion på detta. Nu bara få hitta kompassen till rätt väg upp över ytan till land och slippa sitta i båten och guppa fram med tån på bottenpluggen. Visst har planer och letar vägar och kartor för fullt och ja det tar sig som en viss brännare sa...... men många delmål kvar ännu!

Ikväll såg jag faktiskt på uppdrag granskning ett samhällsdebatt program som visas i tv1. Handlade om bla om Meros camping i Göteborg och om Romers situation där. Romska familjer bla 14 barn bodde där bland människor utslagna och med drogberoende. Hur kan sociala stillasittande låta dessa barn bo på denna camping i den miljön? Visst måste vi ta och använda vårt sunda förnuft mer än vad vi gör och inte bara skylla på andra ska ta sitt ansvar. Verkar vara så i alla led idag känns det som och det kommer inte att vara bra i längden. Ta tag i problemet och sen får man börja strida om vems ansvar det är. Tillika i alla situationer bör vi ta vårt ansvar och ser till att visa att vi bryr oss om varandra. Visst dom har det ändå bättre än i Rumänien där dom har det sämre än hundar här har dom i alla fall tak över huvudet visst. Det är ändå inte värdigt att bo som dom gör. 4 personer i denna lilla skrubb som visades där man sover tillsammans och knappt rum för kläder och de få prylar dom ägde. Och vatten i tunnan ute på farstubron, toalett och sönderslagen dusch som delas med övriga. Nä skämmes ta med fn samhället politiker riksdagsmän ta ert ansvar nu och fixa ett boende åt dessa individer.


http://www.youtube.com/watch?v=QjsjZWlRVvo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0