Onsdag och det är snart dags läsa lite....

Acti labores jucundi

En kväll med lugn och ro inte haft ens tendens till att snurra ihop det ikväll. Så lite msn och trevligt folk som finns där och vill snacka av sig lite en stund. Mr X åter en lista som fick en att le och det känns så väldigt skönt att le länge sedan men det kom. Så är det bara att fortsätta att jobba sig upp för stegen och finna den inre ron i kroppen för att kunna komma vidare i alla detta. Efter en dag med besök i Ssö kan det vara skönt att slippa allt grubbel och känna att man nog har huvudet ovanför vattenytan och fått bottenpluggen stängd för ett bra tag. Men som jag sagt tidigare så bakslag kan komma då man minst anar. Ska bli skönt hoppa i sängen och läsa KBT en stund innan man kan få ögonlocken att sakta glida ner över ögonen och få en in i John Blunds värld. Slippa ta en sömntablett åter igen, dock en bra tid sedan det inträffade faktiskt så sömnen påväg att bli bättre. Vad ska vi spela ikväll då innan sänggång ja får bli något stilla lugnt tror jag. Men först en kvällsfräckis:

Kalle och hans pappa var ute och gick en kväll, passerade då ett hus fullt av blinkande lampor.
- Vad är det för hus? frågade Kalle
- I det huset kan man köpa sig glädje sa pappa.
Nästa dag fyllde Kalle 5 år och fick då pengar i present av sin mormor.
Kalle gick då till glädjehuset för att köpa lite glädje. När han kom in stod en stor dam och Kalle frågade om han fick
köpa lite glädje. Damen tänkte: Vad kan man ge en 5-åring? Hon gick till köket och bredde fyra stora mackor med sylt
på och gav dem till Kalle. När Kalle kom hem så frågade pappan var han hade varit och Kalle svarade då stolt, att han
hade varit i glädjehuset. Pappan frågade nervöst vad som hände.
- Jo dom 3 första orkade jag med, men den sista slickade jag bara av!
uscha mig:)

Det blir Mike and the mechanics som avslutar denna afton med sköna låter från hm ja du tiden går
återkommer med tiden för dessa låtar men dom hänger med ännu i mitt liv.


http://www.youtube.com/watch?v=o0bqAp2MA9M

http://www.youtube.com/watch?v=yj721vye9Lo

http://www.youtube.com/watch?v=hOSrKNVF2VI

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0