Onsdag skymningen faller och det skrivs febrilt på Lux.......

Ännu en arbetsdag till ända och nä man har inte gjort någon större insats idag förutom besökt Ssö med 2 styttja och sedan 2 svängar i stadens kvarter. Nu hemma intagit en lättare middag med tillhörande dryck.

Sitter nu och läser aftonbladet och dess rubriker. Läser bla om 24 åriga Helen som kommer från Kenya men har man och barn här i Sverige. Hon skall nu utvisas till hemlandet för att åter kunna söka uppehållstillstånd här och kunna vara hos sin man och barn. Då undrar jag om man inte kan frångå denna lag vid vissa tillfällen och visa sin medmänskliga värme så hon kan fortsätta amma sitt barn utan att åla tillbaka !? Eller är det så att när man blir myndighetsperson så tappar man allt sitt sunda bondförnuft och bara ser till paragrafer?? Vad gör det att hon skulle få stanna, nej inte något ingen far illa av detta och hon kan fortsätta amma och vara hos sin man. Varför ska vi skilja familjer åt på ett för mig inte så mänskligt sätt? Nä bara en tanke som flödar in i mitt inres tankar och tycken. Det finns säkert andra fall som är liknande men i detta då tycker jag låt hon stanna istället för att sända henne från det lilla barnet som behöver sin mor.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3592197.ab




http://www.youtube.com/watch?v=YMmOO6-PCVw


Återkommer till natten och mer reflektioner av detta dygn som sakta rinner iväg.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0