Onsdagkväll

Hej bloggen. 081001


Ja sitter här på rummet efter en dag på vårdhögskolan och utbildningen i PS. En bra första dag och föreläsningen gick som smort trots allt. Mätt och belåten efter intag av en god buffe` samt en st Staropramen. Det är synd man inte kan få vara ute på nätet så det går skriva i bloggen. Men sparar och ska lägga in detta i efterhand.

Ja då sitter man och funderar utifrån den bok jag nu läst för att grunna över livets alla spörsmål som nu då är att få svar på vad vem hur man är. 17 typer av män och vad dom säger psykologen skriven av en Skellefteåkille vid namn Anders Wahlberg samt en som heter Mattias Lundberg. Fick tips av tv4 säger vi. Ja vilken stereotyp är man då? inte kunnat finna det rätta i något av fallen däremot små glimtar här och där. Men man är ju som sagt var jävig i detta fall. Jag mannen med reptilhjärnan som nu har råkat i kris vilket skulle göra mig mer feminin då jag nämner ordet kris. Ja kris vart det kan jag inte sticka under stolen med och håller för fullt på finna vägen tillbaka till mitt rätta jag. Mannen med makt nej där finns inte något att hämta som liknar mig tror jag, kanske då man är maktlös i vissa situationer som nu blev. pappas lilla pojke ja det kommer man väl att vara och där då man kanske ibland tar för givet vad svaret borde ha varit men nog inte är. Är väl här jag känner att inte jag har fått fram det jag ville och då antagits vara något som inte stämmer. Men visst även jag skulle ha förmedlat mer av de känslor som fanns just då i den stunden hade nog hjälpt en hel del.


Sportfånen ja gillar sport och då hockey som de flesta vet. Men att lägga sporten framför en person som man har relation till skulle jag inte göra medvetet. Det är ju en del att göra prioriteringar här i livet och skulle då välja annat vid vissa stunder. Den aggressive sportfånen då? ja visst kanske händer att man skriker till på domaren ibland förr då man var lite yngre.....


Fördomar har man nog som alla haft en eller annan gång mot någon då man förutsatt att de eller den skulle varit på ett visst sätt. Har dock tagit en hel del steg tillbaka där då man som i mitt yrke träffar de flesta kategorier/stereotyper av människor. Ser hellre vem dom är under ytan för att göra mig en bild, kanske den inte stämmer alla gånger men många ggr har man haft rätt.


40års-krisen är det kanske den som spökar nej då tror jag bestämt inte det kan vara i detta fallet. En helt vanlig separationskris från ett antal personer i min närhet på flertalet sätt som satt igång en våg av händelser i kroppen.

Om den otrogne där finns inget som jag känner igen. Skulle aldrig försätta mig eller någon kär i den situationen pga den smärta som finns om det påvisas att så skulle vara fallet. Har man en gång i livet haft en sådan situation så vet man hur man uppträder oavsett vad som sker just då. Och i en liten stad så kommer sanningen ikapp en vacker dag det kan ju försätta berg om det vill sig illa. Finns inget som skulle vara värt det i mina ögon. Tror även du har samma syn åtminstånde efter det samtalet vi haft om denna fråga, eller så har jag förstått helt fel av dessa signaler.

Avvikaren kanske en del där som gjort att tankarna runt mitt sätt att visa saknad gjort att synen ändrats till en aningen felvinklad. Vem vet?


En sak är säker kvinnor från venus män från mars? ja kanske det är så men man kan komma tillrätta med många missförstånd om man bara får chansen att prata även om man inte ska vara kvar i en relation utan tänker sig gå vidare. Vi har alla olika förhållningssätt och olika sätt att bearbeta saker och ting det måste vi respektera. Tror att vi skulle lösa många problem om vi tog oss tid att prata ut utan att skrika eller kalla varandra saker som kommer av att man tänker gå vidare och för snabbt vill därifrån. kanske skriver konstigt nu så ingen förstår vad man menar. Visst skulle lyssnat mer på vad du menade men även du skulle lyssnat på mig mer. Gick om varandra där tror jag bestämt. Och är man i en svacka så gör man o tänker man på ett annat sätt än då man är i sitt esse. Nu vart man i en stor svacka och då blev det fel många ggr. Det var inte att man tappade intresset långt ifrån......


Tycker ni som läser denna blogg ska läsa denna bok helt klart läsvärd...........

Nåväl dags att lägga sig o försöka läsa nästa bok som handlar om meditation på 5 minuter. Ja man försöker så gott det går komma vidare i livet på alla möjliga sätt och visst det hjälper men man får ibland stunder då det känns riktigt jobbigt och tankarna gnager i en.

Sov gott alla


Mackan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0