Smultronställen

Ja åter till dessa små smultronställen som har gett mig olika upplevelser i livets glada dagar.
Gotland i början av 90 talet med vänner cyklandes runt norra delen av ön. Startade i Visby efter att vi hyrt cyklar för att cykla mot Slite. Detta år var ett år med mycket sol och värme vilket hade ställt till med stor torka så gräset var gult inte grönt detta år. Men vi hade det bra trevligt ändå och onda rumpor av allt cyklande. Väl värt det i alla fall trots torkan.

Kalmar och Kalmar slott där jag var på bröllop för ett par år sedan då min minsta kusin gifte sig. Var ett väldigt fint ställe då man valde slottskyrkan att ha detta i. Lite annorlunda ställe men jag njöt varje sekund där i kyrkan. Därefter avfärd till Fredrikskans Ip där det blev en bröllopsfest med dans. Men även lite hockeysnack med killar som håller på A. Det som var intressant var att dessa killar uppskattade vårat lag då dom blivit så väl omhändertagna här  för ett par år sedan i ett kval mot S. Blev bjudna på fest av en viss person runt laget.

Västervik även denna genuina gamla stad som jag besökte i slutet av 90-talet. Dock var det vinter och se denna omgivning på sommaren måste vara en upplevelse.

Helsingborg under ett besök med arbetskompisar i mitten på 80-talet då man jobbade med annat än idag. Under ett par dagar så var vi i södra Sverige på studiebesök betalat av firman jag var på då och knegade. Ängelholms flygplats landade vi på för att sedan bege oss med buss mot Helsingborg. Där en natt på hotell för att sedan åka över till Danmark och besök i huvudstaden Köpenhamn. Ett hotell som låg på Istergade blev vår anhalt verkligen ett skumt ställe som hette Absalon om jag inte minns fel nu. Chaffören sa ta ert pick o pack och gå direkt in och visst när vi stannat så dök konstigt folk upp runt bussen. Vet att i ett rum så var sängkläderna sönderskurna och i tvättstugan satt narkomaner och tryckte silar. Men en upplevelse som följer mig i livet.

Göteborg denna västkustens pärla där jag även fått tillfälle att se skärgården där nere. En kurs med S och det bjöds på båttur med räk o kräftfrossa vilken resa det blev verkligen fint där ute som i Stockholm. Varit tidigare med i Götet o där omkring och ett ställe det är Smögen och livet där dit måste jag bara igen så vackert och så underbart fint ställe så där kommer jag att vara till sommaren som kommer.

I Mariestad ett ställe där endast sporthallen besöktes men en plats som jag väl minns så ett medalj av en viss valör inhämtades där en vår med ett lag där man fått mången vänskap genom åren.

Ja där slutar vi för denna afton. Kommer igen med fler ställen som jag haft besökt och vill åter besöka i min vandring på livets väg. Önskar alla nattsuddare där ute en goder natt och tänk på att vrida tillbaka klockan inatt så ni inte ställer till det för er. Vi hörs och ses i morgon söndag!

Mackan

http://www.youtube.com/watch?v=2mNvX-TNZU4

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0