Tisdag 08:55

Ja en ny dag gryr och natten har varit si så där. Började läsa denna bok och ja den verkar väldigt läsvärd faktiskt.

Sedan så har jag nog kanske lagt fokus på X`s sätt att föfara i avslutandet av vårt förhållande. Är ju faktiskt så att 3 för mig nära personer avlidit under våran tid tillsammans och det har säkert satt sina spår på ett eller annat sätt. Finns även en händelse samt ett förhållningsättt som också satt krokben för relationen i sig .Kan känna idag att har detta inte inträffat så har min energi funnits i vårt förhållande, för att ta det framåt. Ta det till den grad att du ville ha mig kvar i ditt arbetssamma liv. Och energin den fick jag åter under 14 dagar i Stockholm med alla goda vänner där nere. Att inför dom få visa och berätta om de personer som fanns i mitt liv vid den tidpunkten det var för mig en sånt privilegium och jag njöt varje sekund. Då man sen kommer hem och det blir totalt tvärtom mot vad man trodde var sanningen ja då dyker man. För nu är det ju inte bara en individ man mister kontakten med utan X, L, D, S, D,B mfl. Sätter man ihop detta så tror jag nog många skulle falla precis som jag nu har gjort. Ens självkänsla vart ju totalt naggad vid kanten och glädjen i livet försvann på en nanosekund.

Många tänker nog men herregud det finns tusen tjejer åt dig där ute. Men visst men att springa vidare utan att ta tag i sina känslor kan i slutändan skapa större problem i framtiden. Och det vill inte jag uppleva. Vad är planen? Jo det finns plan som jag till viss del börjat avverka. Kuratorkontakter dock svårt få tider nära inpå men kanske bra få lite distans till det hela inför nästa träff. Skriva denna blogg har gett lite glöd åter, tipsen från MrX gör mycket av skrivandet. Som sagt man måste tänka på lite vad man skriver och därför viktigt med kommentarer. Sedan så är det viktigt att jag tar tag i träningen verkligen, och sakta men säkert så börjar jag röra på mig. Inköp av diverse böcker som jag skrev om i går. Och prata prata prata om man grubblar för mycket. Att gå på stan har varit jobbigt och känns lite fortfarande en liten klump i magen om vad man kan springa på där. Köpet av datorn är också ett sätt att komma sig vidare tillbaka till den man var. Ja som ni ser så jobbar jag på att komma mig vidare men som sagt det är en lång väg att vandra i skuggornas dal.


http://www.youtube.com/watch?v=3cc39bU4GZ0


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0