Denna sena timma.....

Kikar in denna sena timma för ett litet inlägg om dagen. Som i stort sett har handlat om städning, inköp hos grosshandlarn, fixa med lite pyssel av olika slag. Lunchen intogs i sällskap med A och I denna dag som var
riktigt skön och varm. Solen som lyste upp vinterskruden och visade vilken prakt som finns i detta vinterlandskap.
En tur i det fria och sen en liten siesta innan man satte igång med att föra runt munstycket med en liten dammsugare bakom. Tog mig en stund av pilla med lite tillverking av eget godis usch vilken sötsakstomte man e ibland. Vad gjorde jag då jo smälte ljus och mörk blockchoklad i en panna, blandade med en nougatnötcreme som fick smälta ihop, ner i en bunke med små marsmallows och choklad non-stop. Blandade detta och i en långpanna för att sedan ställa ut detta på den vita balkongen så det fick kyla av sig lite. Tog in detta efter en ca 20 minuter och skar ner bitar och la i formar för att sedan ställa i frysen. Jammi va gott de va..... Därefter tog jag och gjorde en liten romröra med löjrom som jag blandade med rödlök, Philadellfiaost, creme-fresh och vispade runt en stund sedan skar jag en kivi och vips så hade förrätten blivit efterrätten och även kvällsmålet men usch vad gott det va. Visar på bild denna underbara rätt,om jag nu får fart på datorn......som går lite trögt denna afton.........








Mackan


Kommentarer
Postat av: alec

hej vännen.. nu är jag tillbaka sådär lite försiktigt.. hur mår du?

2009-02-11 @ 10:50:15
URL: http://alecstar.blogg.se/
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

mmm avocado med rödlök och creme fraiche är mumma...men löjrom..nja..

2009-02-11 @ 11:51:19
URL: http://pyttis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0