Hemma från storstaan.........

Hejsan igen ni alla där ute som läser denna blogg, nu åter från storstan så lite redovisning följer .......

Lördagen blev en sväng till Stg och tog en java med dom härliga individer som jobbade denna helg.

  

På väg till Stg under jorden......

Skulle sen på O`learys och se matchen men dom sände endast B - D i hela storstaan...
Så jag tog mig till en trevlig litet matställe intill centralen och åt en köttbit med god sås och 3 glas rött till.....
En promenad runt stan och sedan en sväng till M, T och A intog en öl och efterrätt chokladgodis jag provat göra tidigare..

          

Stod utanför matstället och hade denna vy på andra sidan gatan......... och kungsholmen i vinterskrud......

Söndag så ett skumbad började dagen som jag skulle tillbringa med M från Stg och hans famlij, blev dock förseningar i tunnelbanan pga en hemsk inscident så tåget stannade aldrig så jag kunde byta till rätt tåg utan stannade först i Gamla stan. Där intog jag en lunch och efter en 2 timmar så kunde jag bege mig till HS där M bor med C och voffsingen Freja.



Freja en Rhodesian Ridgeback go tös på 40 kg dryga..........
Tog mig hem vid 16.30 tiden och då blev det en bit mat på krog inne vid centralen innan jag drog till lyan och tog en tvkväll.........

Upp måndag och drog till Barkarby för att kolla in outlet och vilka fynd man kunde göra denna gång.
Tyvärr så var det en sämre dag för fynd men lite inköp blev det allt.




Pumatröja med huva ..... och



tröjor från Blend ett märke jag trivs i konstigt nog...... sköna att bära dessa Blend.........

Efter en lunch på stan så drog jag ut på Gärdet och tv-huset där B knegar tillsammans med M Lehman och Kirre bla....
och jag fick följa en dags jobb med hockeykväll. Tyvärr var inte herr Wikegård närvarande denna afton utan Leffe fick hoppa in som vikarie som blev rätt så bra...... hade en stilla lugn kväll men fick se dessa individer i aktion och alla bakom dessa kameror som fokuserar sig på ett fåtal en kväll som denna. Tyvärr så är ju detta hus säkerhetszon så bara glömma kameran men ska lägga in en bild senare som visar mitt besök....



och här kom den inträdesbiljetten till tv-huset..........

Tack alla som jobbade denna måndag den 23 februari under planering och visning av hockeykväll verkligen trevligt få närvara och ska skicka ett tack till er vad det blir får ni se sedan........
B körde mig i bilen och vi stannade vid en kiosk för att hämta ut biljetten till tisdagens evenemang som skulle gå på söder under tisdagen.... hemma i lyan och sussa......

Tisdag så blev det åter skumbad innan jag tog mig till Stg och kollade av med M om plats och tid för att gå vidare till arenan. Tillbringade dagen på stan strosade och njöt av sportlovsvädret nere i södern......



19.00 nedsläpp och 1 pinne med, trevligt att M kunde följa med tyvärr var J på jobbet och J hade annat inbokat och stackarn H låg i magsjuka......... och en massa gamla kisar och töser från sctaan där och K som polis så man kunde känna lugnet......
Efter matchen drog jag med snake, B och M till en pub och intog några öl och snackade gamla minnen från innebandytiden hemma. Var trevligt träffa M inte setts på länge...........en kebab innan jag tog banan hem till lyan......

Onsdag

Sovmorgon och sen till city och strosade runt en stund, käkade på O`learys en av deras goda burgare för B king vill jag verkligen inte hamna på där stora råttor springer bland spisarna........
En semla med vanilj i på Sergelfiket där S en gång jobbade gott var det.....
Väntade att O skulle få tid över och träffas men var fullt upp denna dag så vi tar det i sommar istället då jag åker ner.
Jo J har nu fått vara modell o med i någon reklam måste kolla om jag hittar åt denna......

Till Arlanda och där lite mat i väntan på flyget hem denna afton.... nu hemma och ska snart sussa i min egen lilla lya denna onsdag som just övergått till torsdag och ny knegardag.

Tack för skjutsen farsan....


Mackan











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0