Årets idrottare.....



Denna måndag 19é januari 2009 på Idrottsgalan så delas det prestigefyllda Jerringpriset ut till årets idrottare i det avlånga Svea rike. Även priser till årets kvinna, man ,ledare mfl som på Globen i vår kungliga huvudstad har samlats för att få ta del av vad juryn nu har bestämt, visst tillsammans med svenska folket.

 Kalla fick nu för årets prestation och det är hon väl värd. Den jag hoppas ska vinna Jerringpriset så är det nog Anders Olsson denna gigant i vattnet som tar sig fram som inget annat där under och över ytan i bassängerna världen över. Själv så kom man inte så långt i livet att man någonsin kommer att få deltaga i denna gala.

Dock så finns i min samling 2 sm-silver samt 2 sm-brons i en lagsport där jag verkat i en 15 år som ledare och annat mer hudnära som profession, är väldigt stolt över dessa medaljer, ja finns även en del distriktsmedaljer men det är nog inget att jämföra med dessa ädlare som gett mig så mycket värme, av spelare som uppskattat ens insats att lägga ner så mycket tid och svett till att ge dessa underbara spelare en chans att få spela till sig ära och berömelse. Tyvärr så har det inte nått ända fram men jag tror dessa 2 lag som jag gett min tid år kommer inom en snar framtid få den riktiga äran det vet jag åtmindstånde med det lag i södra delen av landet där jag verkat.

Men det är som jag sagt tidigare för mig så har sporten lite spårat ur i vissa sporter då det betalas ut fantasisummor till lagen för att få ta över en lirare samt till de som utövar. Säger inger att dom inte skulle vara värda detta men vad ger det för oss Svensson jo snart så kan inte famljerna med små barn gå och se en match för biljettpriserna dyker i höjden, allt runt i kring supporterkläder mm mm mm. Vad blir det i lågkonjukturens anda jo man drar in och lagen missar en massa inkomster som ska betala dessa höga löner. I Sverige kanske vi ligger lite efter men se till England o Italien i fotboll vilka summor det rör sig om där, man blir snart mörkrädd. Eller har jag fel i min tanke där tycker ni som läser detta????? Ville bara få igång lite mer kommentarer i denna blogg.

Nu kommer Lasse G in på scenen och tillsammans med Gunde Svan ska nu dela ut Jeringpriset spännande är det. Nu kommer detta pris 2 tjejer som står här i slutet väldigt trevligt, 29% vinner nu Charlotte Kalla med grattis grattis verkligen roligt för dig tjejen från norrland.


Lånad av Media

  


 

Denna måndag är en ledigdag för mig och vad har jag då tagit mig till? Jo vaknade efter ett par timmar god sömn och då ringde telefonen det var far som nu sa att jag ej kunde besöka då mor lång och hade tagit jobbet som sprutlackerare denna måndag. Så då tog jag med ned till staden och intog en lunch.

På väg därifrån såg jag tvärt baken av N då hon var på stan och köpte presenter till lilla S som fyller år i morgon, grattis i förskott, då jag stod och pratade med B om hockeyns dalande.

Sedan tog jag mig hem och har stökat lite här hemma, tillverkat en pizza som jag intog till middagen. Sedan en inbjudan av H till S och Å för att där få mig till livs lite kvällsfika, kaffe och en chokladmoussè ala Å väldigt god.

Sedan suttit och lyssnat på radion Idrottsgalan och utdelningen av Jerringpriset som detta år gick till ja det vet ni ju redan så då säger vi väl mött igen eller sov så gott eller gnatt!
Nåväl alla bloggare ute i nätvärlden vi möts igen hoppas jag 


 

Mackan

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Men det är ju skönt att klia! Jag har hydrokortison hemma, det är bra till mycket..

2009-01-19 @ 23:14:14
URL: http://ellisbellis.blogg.se/
Postat av: superstar

sv; Haha... ja, man kan ju inte låta bli att undra varför man inte tagit sig iväg innan! ;)

2009-01-20 @ 05:08:06
URL: http://mittlivsomsuperstar.blogg.se/
Postat av: Tina

Tackar för lyckönskningarna till konstkursen.

Det är så kul!

Börjar starkt fundera på att ansöka om tjänstledighet och börja plugga konst på heltid.

2009-01-20 @ 10:33:16
URL: http://trueborn.blogg.se/
Postat av: alec

tack för kramen skickar en tillbaka :)

kram

2009-01-20 @ 10:36:23
URL: http://alecstar.blogg.se/
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

du är en klok och intressant man du herr Macka.

2009-01-20 @ 11:30:31
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Nej foten är öm.. Gör till och med ont att ha mina fluffiga prinsesstofflor..

2009-01-20 @ 11:31:17
URL: http://ellisbellis.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Jo jag vet det men jag är inte direkt döende, det gör bara ont men det är väl snart läkt.

2009-01-20 @ 21:30:16
URL: http://ellisbellis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0