Dagen med viss känslomässig stimulus.


Idag var en sån dag då jag fått en del tankeställare då jag under dagen suttit och läst och beskådat ett par av de miljarders bloggare som finns i denna värld av individer i början av, mitt i och i sin sorgebearbetning som via bloggen får en väg att nå ut med sina innersta tankar och visa vad saknaden gör för dom i deras vardag. En mor vars 2 flickor Gabrielle och Antonia inte fick den möjligheten att vandra på livets väg, utan fick möta vår herre på tok för tidigt och kampen för att få vetskapen om vad som ändrade ankomsten till denna värld på ett sånt ovärdigt sätt. Då jag kikade in läste och fick höra den melodin samtidigt, ja då kom ett par tårar dalande ner på mina kinder, så uttömmande skrivet av en mor vars känslor blev så starka även för mig som individ. Känslorna måste få komma ut på alla sätt och vis att ignorera dessa är som att ignorera livet och det är i slutändan inte bra för själen eller kampen till att komma igen i vardagen, den vardag som aldrig blir sig lik då saknaden följer dig på livets vandring på ett eller annat sätt. Bloggandet är nog som för mig en hjälp till att få ut och nå ut med sina innersta tankar och känslor samt kanske få feedback på dessa så vägvalet kan ge en mindre jobbig väg att gå. Även då man läser vimmelmamman så får man ju verkligen tankeställare av hur viktigt det är att fånga dagen " Carpe diem " för livets vandring kan ändra riktning då man minst anar det, för vandringen är på inget sätt  rättvist som livet och vandringen i samhället ser ut idag. Och för lilla Alec med den problematiken, hur viktigt det är med familj, vänner samt att få en relation som ger den värme och ljus som man behöver för att må bra känslomässigt, en givande arbete och kollegor som får en att vilja gå dit även om dagen känns som en sämre dag. Och kan väl säga att man har ett jobb som ställer upp då det känns som jobbigast och det är jag verkligen glad över, gör väldigt mycket för ens självkänsla att ha den möjligheten. Nåväl hoppas ni finner något i detta inlägg som kan ge lite förtröstan.

Dagen i övrigt har varit rätt så lugn, en lunch med S och T på stan, hem och fixat och städat bort en del. Sedan under kvällen tagit en fika på Waynes Coffe en Latte med vanilj vilket jag bara tycker är gudomligt då jag kan känna den smaken detta med S, H samt T. Lite samtal i den mobila sektionen, talat med N och H samt Mr X på MSN om ditt och datt. Lyssnat på radion och en hel del musik under kvällen samt en del kommentarer hos en del bloggare.
Vad väntar i morgon då jo ett möte med Jonte på rt om en del kvällsutbildningar för dotterbolagen i kommunen, träna en stund innan det är dags för kneget igen. Så jag återkommer i morgon med fler inlägg om min vandring i livet.

Väl mött!

Mackan

Kommentarer
Postat av: Tarziii

Du har helt rätt!!

2009-01-20 @ 21:57:53
URL: http://tarziii.blogg.se/
Postat av: Katinka

God natt till dig också!

2009-01-20 @ 23:09:16
URL: http://presentabel.blogspot.com
Postat av: Tina

Vad är det du jobbar med?

2009-01-21 @ 09:01:28
URL: http://trueborn.blogg.se/
Postat av: alec

hej du där som skriver till mig mackan :)

tack för dina kommentarer, och min lilla mening i ditt blogginlägg, jag uppskattar så mycket att det finns folk som läser.. (fan vad jag lät formel där) ursäkta haha, HUR ÄR DET MED DIG??

KRAM

2009-01-21 @ 12:25:39
URL: http://alecstar.blogg.se.
Postat av: alec

okej.. ha det bra :)

2009-01-21 @ 12:49:19
URL: http://alecstar.blogg.se.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0