Hallå i natten......

  
 

Halloj alla där ute som fortfarande är vakna och inte gått på krogen utan hänger här och som ja kanske inte som jag väntar på småkronorna. Utan alla andra som finns här och har en sväng förbi denna blogg alltid trevligt med besök.
Ikväll så försöker jag hålla mig vaken och invänta den spännande finalen i hockey-vm för juniorerna. Under tiden som jag går i väntans tider så hinner jag med ett inlägg denna sena tid på dygnet som snart övergår till dag numero 6.
Och ikväll så tänkte jag delge er mina röster till årets Rockbjörn 2008 och dom nominerade av mig är:

Årets svenska kvinnliga artist: Miss Li.

Årets manliga artist: Lars Winnerbäck.

Årets svenska grupp: Takida.

Årets svenska nykomling: Amanda Jennsen

Årets svenska låt: Ola med låten feel good

Årets svenska album: Ola åter igen med Good Enough.

Årets svenska live akt: Lars Winnerbäck.

Årets utlänska artist. Katy Perry.

Årets utlänska grupp: Coldplay

Årets utlänska låt: Coldplay med låten Viva la vida.

Årets utlänska album: Coldplay med Viva la vida åter igen.

Lifetime Achievement: Farsans stora idol Uffe Lundell.

Rockbjörnens Myspacepris: Ninja Dolls.

Då så var min röst avklarad och nu går vi till resten av Sveriges alla rösttokiga bloggare och annat löst folk får dom avge sin röst och vi kan då den 22á januari på Cirkus i Stockholm få veta vem som vann Rockbjörnen i de olika kategorierna samt vi röstare som via våran röst kan vinna något fint pris. Då får vi vänta och se vad som sker i denna röstning för år 2008. Detta var mina favoriter men ni har säkert era egna val som ska göras och inte liknar denna lista men detta var de som föll mig i smaken detta år.
Dagen blev en åter igen en lugn dag med en lunch på staden, fika med AK`s kompisar som jag inte kom ihåg namnet på hmmmm jag skämms. Inköpet av nya skor för våren sommaren på rea`n hos W. Därefter en tur till kneget där jag plockade upp J-Å för en tur till arenan där vi intog en java innan matchen. Blev en härlig kväll åter igen. Och sedan hem och snackade med N en stund i telefonen trevligt. Och nu i väntans tider innan hockeyn ska börja vid 01.15 denna arla morgonstund den 6 januari 2009. Tänka sig snart 10 år sedan millenieskiftet som skulle vara så väldigt hemskt att ingå då datorerna och annat skulle löpa amok. Nåväl 1 år kvar tills det var 10 år sedan, ska inte springa iväg för fort nu tiden går ändå för fort som det känns idag. Jo visst 10 år nu sen man blev en ny inom detta kneg visst så är det faktiskt kändes som igår man var i F och gick denna högskoleutbildning och träffade där en massa härliga individer. Som även finns inom bloggvärlden ska jag säga. Nä nu säger vi snart väl mött och varvar ner och ja vi ser ju om man orkar vara vaken tills matchen med småkronorna börjar snart 45 minuter kvar endast. Väl mött ni alla där ute i bloggvärlden vi ses i morrn! eller ja det blir idag faktiskt!!


 
 

Mackan


 
 

Kommentarer
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer..lägger sig i

mmm winnerbäck!



tack för din kloka kommentar om min modebloggerska där.

Är glad att du hittat mig i bloggosfären! kram på dig, nu ska det sovas!

2009-01-06 @ 02:27:35
URL: http://pyttis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0