" In absentia " i avsaknad av...

 

Kameran som nu är inlämnad för rep och borta en tid gör att då  ploppar tanken upp hur lite vi har att säga till om och vad lagarna säger gentemot de som säljer en vara. Är det då tvärt emot att jag som individ skall betala en vara då ska det gå undan och om man inte betalar på utsatt datum då dimper denna påminnelse upp som säger nu är det dags för att du inte ska få på plumpen. En insident för ett par år sedan gjorde mig väldigt anti mot ett visst parkeringsföretag som pga problem i sina dataprogram gav mig på plumpen. Visst jag glömde bort den första inbetalningen men sedan bröt h-vetet loss. Jag betalade och det gick en vecka då damp ett utbetalningskort ner från CP som sa du har betalat hämta ut denna summa via postgirot. Gjorde detta och började fundera vad hade nu hänt? Veckan efter så damp en ny inbetalning ner och jag betalade men liknande denna svängen jag fick igen att hämta ut på postgirot, vad tror ni häner jo ännu en sväng med detta och då man ringer vem får man prata med ingen som kan svara på varför det nu står i skriften en liten plump. Tar kontakt med skattemyndigheten, parkeringsbolaget mfl mfl alla håller med jag hade inte gjort fel utan ett fel i dataprogrammet. Vad händer jo inte något ingen kan gå in och radera denna plump som ska följa mig under 3 långa år och ställer till oreda hur man än ska göra då det gäller lån, abongemang mm mm, även om alla säger att jag har rätt från mitt håll att felet ligger i datan så kan eller vill ingen hjälpa. Spelar inte roll om jag så har anlitat en advokat så skulle jag ha kvar denna plump. Lagen skulle ändras och idag tror jag inte att samma situation skulle uppstå då detta error ställde till det för mig för 3 år sedan. Skall ta en skål denna dag då plumpen är väck för mig, denna eländiga plump som fått mig att bli irriterad över myndigheters slappa intresse till att hjälpa en individ som blivit felbehandlad i systemens cybervärld, då datorn inte såg att jag betalat rätt utan ansåg att jag betalat redan tidigare, sände igen den summan som i sig inte var stor men blev till ett stort problem i min värld. Väl mött i nästa inlägg......

 
 
Mackan



 

 

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Haha, blabla-handen kanske jag snor av dig. Jag brukar själv göra så när mitt ex pratar i telefon, som han alltid gör.. :-)

2009-01-12 @ 23:34:55
URL: http://ellisbellis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0