Midnatt råder tyst det är i huset..

Ja tänk vad man blir felaktigt tolkad då man ska ge en förklaring till någon som sedan ska ta det till en 3è person och sedan prata med en annan som i sin tur kan tala med en inbladad. Som sedan har en version som en anna kna få fördel av och i sin tur ska man få detta åter av den 3é personen som tolkar på sitt sätt. Ja tyvärr så blir det tokigt men varför ta det så fel och göra så stort av en feltolkning.

Som en intressant spörsmål som idag som jag ser det skapar en skev bild på hur man ska se på sig själv är tyvärr det faktum att man skapat en hysteri kring på vad som är idealvikten hos en individ. I mediavärlden känns det som om man ändå vill ha trådsmala fast ändå inte. Det finns i denna ofantligt stora värld ett flertal som för mig verkar ha tagit det steget för långt och vad ger det för signaler till våra små unga där ute som har dessa som idoler och dyrkar dessa som gudar. Malin Roos har en point där då hon tog upp detta i sin blog för en dag eller två sedan. För det är ett stort problem med många unga tjejer som idag i tidig ålder drar ner på kosten i tron att vara trådsmal är idealet pga av den trådsmala mediahysterin i tv`ns värld med hallåor och programledare som skulle behöva ett par kilo extra istället för ta dän några. Att jag skriver om detta är ju det faktum att vi idag kan se så många av  unga som kommer att och måste få hjälp att få igen en riktigt självbild som är normal och inte trådsmal. Och där har vi alla ute i samhället ett ansvar att hjälpa till även jag har min del!  Även politiker och andra med kunskap och behandlingsförmåga Blir man klok på dessa ord eller bara gallimattias??? Säg vad du anser i denna fråga?!!







Mackan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0