Så vad ska det bli av detta?

Vad ska det bli av denna så för mig trevliga bil och vad ska ske med detta genuina märke som funnits i svensk bilhistoria ett bra tag. Detta gäller ju även den andra avarten som jag fick höra att jag smög på  *L* via bakdörren till butiken men som jag ännu inte haft i min ägo nämligen Volvo. Är väldigt oförstående till att vår svenska regering inte gör mer för dessa företag som gjort oss svenskar så stolta. Att chefer och aktieägare inte kan undvara den så kallade bonus och istället se till att hjälpa dessa företag att hålla sig på mattan vore inte för mycket begärt. Eller är det så att vi lever i så totalt skilda världar att man inte inser vilken stor skymf detta är för de individer som nu måste ta sitt pick och pack och lämna det arbetsgolv som försett så många familjer med en stadig inkomst att leva på. En god vän som jag lärde känna under en av mina utlandsresor var väldigt oroad över den framtid som komma skall. Kvar jobbet eller måsta gå från hus och hem, inte det minsta trevligt utan istället kanske skulle få en chans att vara kvar om nu orken att ge med sig av bonusar kanske skulle rädda en del till en inkomst. Nåväl hoppas det löser sig vore inte en trevlig situation annars.



Och då blir jag i valet och kvalet ska jag byta märke nästa gång jag vill byta bilen, eller kan jag hålla fast vid detta märke och då en mindre modell än den jag nu innehar. Från en 9-5 till en 9-3 i så fall. Men som det idag ser ut så blir jag nog illa tvungen att kanske ta en annan modell och vad ska man ta då?? Kom med förslag ni som läser detta!

Så denna dag ja en dag på jobbet helgen räddad men nu hemma och just intagit en bit mat som blev över sen i fredags. Panerad fläskfile och chilisås som vart nästan svag få ha i mer chili nästa gång jag ska göra denna favvorätt, eller så får det kanske bli ungsbakad kotelett med bla sambal oelek där finns det även en god rätt.
Nu så blir det att lyssna på lite musik och skriva detta inlägg som är dagens och blir nog det enda denna afton med vad jag nu vet så. Inte ens en tanke på att ut och göra någe denna afton känner inte för det. Ja vore ju inte dumt fota lite kanske men kameran är fortfarande väck, och andra sidan kan ju ta med mobilen men nej inte ikväll.

Bokläsandet kanske ja varför inte och då funderar jag över vad som nu blivit en häxjakt och vad som är synd är ju det faktum att man anordnar debatter om denna Mia`s liv och om vad som är sant eller inte. Vad som är sanningen i boken kan ju ändå bara huvudpersonen själv veta och om det nu finns sanning i detta så vore det väl bäst att glömma så hon kan leva sitt nya liv. Eller har nu vår vän Lisa med M överdrivit sanningen till den milda grad att sanningen om Mia inte existerar utan är en hel påhittad berättelse!? Då är det för mig en handling som ger mig en mindre att läsa av då känns det som ett svek mot mig som läsare, visst alla hennes böcker är inte så där bra som nu Gömda mfl är. För den spänning och tragiska händelse man kände gjorde ju att man inte kunde lägga denna bok vid sidan av sängen och släcka om kvällen nej tvärtom man läste blad efter blad. Så jag vore inte först med att sticka under stolen med att Lisa ta tjuren vid hornen stå för vad som nu är sanningen i detta. Sen kan man ju verkligen undra varför man ligger på så mycket om Mia om det nu är så att det finns källskydd med i leken då kommer ju Monika Antonsson att medverka till att röja detta källskydd och då har väl ett brott begångets????
Kl 23.04 missade precis en intrevju med Lisa och hörde endast slutet och jag tror nog Lisa gett en hel del svar som borde duga i häxjakten. Visst man borde ha ändrat lite i innebörden av handlingen så hade kanske många skippat denna jakt. Hon har ju ändå gett de kvinnor som finns där ute i samhället idag ett ansikte för så här kan det ju faktiskt gå till mot en del individer idag just nu 2009. Hur som helst Lisa kommer att finnas i min bokhylla även efter detta var så säker tyvärr så är den nyaste boken bortkommen så får köpa en ny upplaga av den och lägga till samlingen.



Nä bara en massa babbel denna afton med eller finns det någon tråd i det man skriver?




Mackan

Kommentarer
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

har inte riktigt hängt med i den där debatten men jag känner väl ändå att det som boken berättar om, vilket jag fattar är kvinnomisshandel..elelr har jag fattat det fel?



Att det kvittar om det är en sann historia i sig för det är ju ändå en verklighet och sanning för så många kvinnor..

2009-01-18 @ 22:25:43
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: Tina

Trevligt att du gillade gårdagens outfit.

Oh ja, riktigt trevlig kväll bland fina vänner!



Har lämnat Hela Marklunds grejen utanför mitt huvud. Känns som att det finns viktigare saker att debattera om.

2009-01-18 @ 23:20:32
URL: http://trueborn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0