" Semper paratus " alltid redo.....

Är även jag inte bara scouterna som har den slogan även jag alltid redo. För idag känner jag att en indivd verkligen kan behöva mig som bollplank i dennes svåra tid och inte falla än längre ner i det inres otrygga väsen som kan göra en väldigt nedstämd deprimerad. Hoppas verkligen denna individ tyr sig till mig även om jag inte är någon känd person. Blev starkt oroad av individens ord till mig idag och vill vara där för att finna ett stag att ta fatt i för att inte få det fall som kan bli. För att få lufta sina inre känslor känns för mig som ett stort måste för att inte gån under i svåra situationer, har hjälpt mig enormt under den vandring som varit denna höst. Även detta med att skriva en blogg har gjort underverk för mitt undermedvetna som styr och ställer i denna varma själ som bara vill väl. Och det har gjort att för mig har resan vänt till det bättre idag, vilket jag hoppas det ska göra även för dig. Du vet var jag finns bara höra av dig..... M.

Årets Robinson här ....





Då är det dags igen för denna såpa som ska utse vem som kan klara sig längst på en öde ö. Men är det verkligen en som har kunskapen till att klara sig av vad naturen erbjuder ja det återstår att se då vinnaren koras. För mig så har det inte varit den som är bäst lämpad att klara sig vilket i de första åren klargjordes eller? Mer den som kan skapa sig en grupp och spela ett falskspel bäst som ofta står där som vinnare. Nåväl det speglar väl lite hur det många gånger ser ut i detta samhälle år 2009. Fast och andra sidan man tittar ju ändå så något måste jag ju känna att det ger. Ska jag titta även detta åt nja tror inte det inte så mycket som tidigare. För det finns viktigare att ta för sig i detta liv än bara en såpa det är vara där då vänner behöver ens goda råd och stöd.

Vad har jag tagit mig för denna dag då? Jo en liten lunch på staden med A och S några trevliga prickar i bekantskapen. Sedan hem till far och T som är lika busig som vanligt och där intagit en god fisksoppa till middag. Därefter till hemmets lugna vrå för att ja lite blogg och annat dyligt. Nu ska jag tillverka några namnskyltar för ett visst ändamål få se om man kan få till det eller om skrivaren krånglar till det och inte vill skriva ut. Återkommer senare i afton.

 

Mackan 

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Det ska vara en Erik med i år som är kusin med min morbrors sambos dotter.. Han var tydligen smal som en pinne redan innan inspelningen och nu är det typ misär där har jag hört via släktingar.. ska bli spännande att se, vet dock ej vem denna Erik är, än..

2009-01-15 @ 01:20:14
URL: http://ellisbellis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0